Blog

Egészséges táplálkozás és a daganatos betegségek megelőzése

A daganatos megbetegedések kialakulásában fontos szerepet töltenek be a hormonális egyensúllyal, az immunrendszer épségével, a környezettel, a genetikával, a lelki folyamatokkal és a táplálkozással kapcsolatos tényezők is. Nem lehet azt mondani, hogy ezért vagy azért alakul ki valakinél a rák, hiszen akkor már lenne rá gyógymód.

Azt viszont tudjuk, hogy a rák a nyugati életmód során kialakított új civilizációs tevékenységekhez köthető, hiszen az ipari forradalom körül kezdett el tömeges számban megjelenni ez a betegség. Természetesen vannak feljegyzések az Ókori Egyiptomból, illetve az Ókori Görög Birodalom idejéből is, viszont ebben az időben nem volt annyira elterjedt ez a betegség.

Napjainkban sajnos évente körülbelül 10 millió ember hal meg rákban a Földön, mely jelenleg a második leggyakoribb halálozási ok – az első helyen még mindig a szív- és érrendszeri megbetegedések miatti elhalálozás szerepel.

 

Cum sa slabesti rapid si sanatos?

La ce intensitate şi ce tip de exerciţii e indicat să lucrezi?

Ar trebui lucrat în primul rând cu greutăţi cuprinse între 75% și 85% din maximul tău unic (1RM), greutăţi cu care poți face între 6 și 10 repetări înainte de a obosi.

Cele mai eficiente sunt „exerciţiile compuse” – cele care antrenează mai multe grupe musculare majore, cum ar fi genuflexiuni (squat), îndreptări (deadlift) și fandări (lunge).Poti sa ceri ajutorul unui antrenor personal oradea

Pregătirea în acest fel nu te ajută doar să construieşti mai mulți mușchi, ci te poate ajuta și să pierzi grăsimea mai repede.

Deși antrenamentele de forţă s-ar putea să nu vi se pară atât de intense și eficiente pentu că nu transpirați ca la o clasă de cardio, ele vor arde la fel de multe calorii. Acest lucru se datorează în principal „efectului de după ardere”, care este creșterea ratei metabolice care apare între seturi și după antrenament, pe măsură ce corpul se reface.

Pentru a-ţi face o idee despre cum funcţionează, îţi prezint un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Ball State University care au testat, cu două grupuri de femei, metode diferite de antrenament:

  • Primul grup a făcut antrenamente cu multe repetări și greutate mică, cu odihnă minimă între seturi.
  • Al doilea grup a urmat o rutină periodică de antrenament de forţă cu majoritatea repetărilor în jur de 70% pană la 90% din 1RM. (1RM = greutatea cea mai mare cu care poți face o repetare corectă.)

După 12 săptămani, ambele grupuri au pierdut aproximativ 20 de kilograme (ceea ce inseamnă că antrenamentele au ars aproximativ același număr de calorii).

Surpinzător este că al doilea grup, care a făcut antrenamente de forţă, a câștigat de trei ori mai mulți mușchi (7 kilograme faţă de 2 kilograme) și a pierdut de 2 ori mai multă grăsime.

Egészséges táplálkozás VS Fogyókúra

Sokan nincsennek tisztában azzal, hogy egészségesen étkezni nem azt jelenti, hogy diétázunk.

A fogyókúrázás és az egészséges táplálkozás sok ember számára ugyanazt jelenti, pedig valójában két nagyon is különböző dologról van szó.

Az egészséges táplálkozással kapcsolatos tévhitek, melyeket gyakran elhisznek az emberek:

-1. -Az egészséges táplálkozás unalmas, rossz ízű, és sosem lehet belőle jóllakni—az egészséges ételek valójában nagyon is ízletesek, változatosak tudnak lenne, és hosszabb ideg eltelíthetnek, mint az egészségtelen ételek. Sokan, akik egészséges étrendre váltottak vallják, hogy a korábban fogyasztott egészségtelen ételek már nem is ízlenek, ízetlennek találják őket.
-2.-A fogyásnak van valami titka—Nincs semmi féle titok, csodabogyó, csodaszer, amitől egészségesen le lehet fogyni. Mindenki más ezért a „titkos fogyókúrás programok” csak bizonyos embereknek válnak be, és biztosan nem mindenkinek. Ráadásul gyakran kiderül, hogy az ilyen diéták hatása csak rövid ideig tart ki. Általában bármi, ami túl szép, hogy igaz legyen, az is.

-3.- Egészségesen táplálkozni nehéz és bonyolult.
Az egészséges étrend követéséhez nem kell atomtudósnak lennünk. Mindössze alapvető, könnyen kivitelezhető keretekre van szükség, amik egyszerű szabályokkal látnak el bennünket.
Az életmódváltás kulcsa, hogy vegyük észre a változtatás szükségességét. Ehhez érdemes egy lépéssel eltávolodnunk és messzebbről rátekinteni jelenlegi életünkre. Változtatni rögzült szokásainkon, áldozatot hozni még saját érdekünkben is nagy erőfeszítést igényel. A sikerhez vezető úton az első lépés a kellő késztetés. Mindenkit más motivál, szépség, egészségmegőrzés, vagy egy már ismert betegség kényszerítő ereje.

Gondoljuk végig, mit akarunk elérni, mire vagyunk hajlandóak és mire vagyunk képesek célunk megvalósítása érdekében. Mindenképpen reális és elérhető célt tűzzünk magunk elé.
Adjunk időt magunknak és értékeljük a legkisebb eredményt is. Ha életmódot váltunk hosszútávra tervezzünk. Az életmódváltás életre szóló program, mely szemléletváltást jelent. Ez magában foglalja az egészséges táplálkozás, a rendszeres testmozgás mellett az egészségmegőrzéssel kapcsolatos alapvető ismeretek elsajátítását is.

Ételallergia

Volt a nagyszüleidnek ételallergiája? Az én nagyszüleimnek biztosan nem. Az ételallergia terjedő járványának rideg összehasonlítása minden generációval egyre rosszabb képet mutat.

Akkor miért nem volt a nagyszüleinknek ételallergiája? Ez elég egyszerű…

1. Valódi, szezonális ételeket fogyasztottak

Az ételek gazdaságokból és kis piacokról érkeztek az 1900-as évek elején, és mivel az élelmiszer tartósítószerek nem voltak még széles körben használatban, az ételek frissek voltak. A feldolgozott élelmiszerek hiánya miatt táplálkozásuk tápanyagban gazdag volt, ami lehetővé tette számukra, hogy annyi tápanyaghoz jussanak, amennyire az ételekből számukra szükséges volt.

A csecsemők számára az anyatej volt értékes, ami egész szezonban rendelkezésre állt.